STRATEGII IDENTITARE ŞI EDUCAŢIE ŞCOLARĂ Raport de cercetare despre accesul copiilor romi la şcoală


Download6
Stock
File Size0.00 KB
Create DateApril 28, 2016
Download

 
Autori: VINCZE Enikő, HARBULA Hajnalka

Cercetarea care stă la baza acestui volum a fost realizată sub auspiciile proiectului EDUMIGROM: Diferenţe etnice în domeniul educaţiei şi perspective divergente pentru tineretul urban într-o Europă extinsă.

EDUMIGROM și-a propus să exploreze măsura în care politicile și practicile educaționale aparținând unor regimuri diferite ale bunăstării, protejează minoritarii etnici față de marginalizare și excluziune socială. Cercetarea observă: în pofida diferențelor privind dezvoltarea economică și sistemul politicilor publice, evoluțiile recente din statele membre ale Uniunii Europene conduc la consecințe similare în rândurile unor imigranți de generația a doua din partea vestică și a romilor din Europa Centrală și de Est. Ambele categorii fiind cetățeni cu drepturi depline în statele respective, ele par să aibă experiența unor noi și intensive forme ale separării involuntare, excluziunii sociale sau a statutului de cetățeni de mâna a doua.