THE ICT STATUS AND ROLE IN EDUCATION OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS. AN EMPIRICAL RESEARCH FROM BIHOR, ROMANIA


Download8
Stock
File Size0.00 KB
Create DateMay 15, 2016
Download

Autori: Valentin Cosmin Blândul, Adela Bradea - University of Oradea, Romania

În educaţie, ICT are un rol deosebit de important, contribuind, pe de o parte, la optimizarea rezultatelor şcolare ale elevilor, iar pe de alta, a o mai bună comunicare între agenţii educaţionali, respectiv la o dezvoltare personală a elevilor mai accelerată. Asemenea beneficii ale ICT pot fi valorificate şi în educaţia specială, prin crearea unor soft-uri educaţionale adaptate specificului diferitelor tipuri de dizabilităţi, cu impact deosebit atât în procesul terapeutic, cât şi educaţional. În acest sens, literatura de specialitate oferă numeroase exemple ale unor cazuri de succes ale unor elevi cu dizabilităţi sprijiniţi prin intermediul ICT. De aceea, studiul de faţă şi-a propus ca obiectiv central să identifice în ce măsură profesorii din învăţământul preuniversitar sunt deschişi şi pregătiţi să utilizeze aplicaţiile ICT în educaţia specială.